Sunday, September 24, 2006

Ikeareklamen är småkul...
















... och barnen är bra. Men dom ser lite generade ut? Inte sant?

Inte undra på: Förutsägbara södermiljöer, gåtfull replikleverans, bizarrt tunn intrig. Slitna vitsar (om t ex Matrix? -- mjölken från i julas är fräschare)
Romantisk komedi? Tvåårig social har mer kemi.
Samma fula kavajer och jeans från scen till scen, men tur är det, annars skulle man inte fatta vem som var vem.
Varannan vecka är oftast bara aningen roligare än färg som torkar.

edit: (massor av edits) problemet med att gnälla på grejer som påstår sig vara roliga är att man blir så tvångsmässigt putslustig själv. det är nog därför man blir så arg... för att det kassa gör en kass själv...

edit2: Exempel, jag funderar på att skriva att "karaktärerna är platta som... platta som... "migrationsverkets dörrmatta"..." ja, ni hör ju. Det där kan aldrig sluta bra.

12 comments:

Elle Rosafluff said...

Såg den för några veckor sen, minns ingenting.

Det är ju kul för Måns och Felix i alla fall. Att de tjänar pengar alltså... och kan ha en fin båt som kontor och nej jag är inte alls avundsjuk på deras glidarliv.
Men fick inte han den där andra vara me den här gången, han Hannes, det är ju hans båt också.

jacobsteel said...

den är ond... eller well... jag kommer ihåg hur jättekul jag tyckte Hannes sommarprogram var, och att man faktiskt skratta åt dom här typerna för länge sen... men det här är bara... bläh....

kontor på en båt? Dra mig på en liten vagn vad bajsnödigt... för _jag_ är aldrig avundsjuk... usch!

jacobsteel said...

f'låt, det måste varit Måns sommarprogram. Det med Gösta Boman, det gaget var kul.

Elle Rosafluff said...

Sommarprogrammet minns jag nog inte.
Men visst har de gjort mycket bra,
man får inte bli för framgångsrik eller rik för delen, då riskerar man bli dålig.
Jag är som sagt inte heller avundsjuk.
Särskilt inte på båten.

Elle Rosafluff said...

för den delen. menade jag förstås.

Elle Rosafluff said...

det kassa gör en kass...
Fan dom smittar också!

jacobsteel said...

jag är verkligen inte avundsjuk på båten.

om jag däremot kunde gå och lägga mig och veta att jag gjort en riktigt tråkig relationsfilm med vänster hand trots att jag sågs som ett komiskt snille när jag var ung... den känslan är jag _lite_ avis på... att jag vore sån kung så jag... äh, vad snackar jag om...? --- frågan är väl vad man hade sagt om ens riktiga kompis gjort eländet.

undrar om jag hade ljugit... eller hade man tagit hans pommes frites... eller hade man... hmmm...

Elle Rosafluff said...

Om det var min kompis hade jag tagit vederbörandes båt. Och sänkt den.
Man skulle ju kunna säga att: Ja den filmen, den behövs säkert... eller nåt...

Jag ska ta en bild på båten och lägga upp den på min blogg, du kommer vrida dig av avundsjuka.

jacobsteel said...

hmm... alltså... vad har dom för jäkla miami-vice-pråm???? har dom krokodil också?

jacobsteel said...

och liksom, dom kan ha ett james-bond-skurk-kontor (komplett med skjutdörrar) inuti Regalskeppet Vasa. det spelar ingen roll:

jag ser hellre på testbilden än ser om den där hemska filmen...

Elle Rosafluff said...

Miami vice hahaha! Såg ingen krokodil idag...

jacobsteel said...

du var givetvis där för att borra hål? dra ur pluggen?

... eller i alla fall släppa in krokodilen i klipprummet...