Monday, February 19, 2007

fantastiska följetänger...

Lost känns sömnigare och sömnigare. Det utdragna gisslandramat på andra ön, TV-rekord i utdragna scener. Karaktärer på tomgång. Roligare att läsa spekulationerna än att kolla. Gäsp!

Life on Mars började inte så tokigt, men något var off. Det kändes att grejer var bortklippta. Skandal!

Så trevligt då med Heroes. Snyggt filmad, charmiga karaktärer (cheerleadertösen och japanen), tempot bra, skum skit i görningen, ingen skriver en på näsan... OK, vi snackar inte om en ny Buffy. Men ändå.
Vilken videoaffär ska bli först att hyra ut TV-serier på DVD?

Andra bloggar om: ,

10 comments:

Elle Rosafluff said...

Lost ja, vad tusan håller dom på med, mest arg är jag på att den outhärdlige Sawyer aldrig dör, Det var ju så nära en gång! Vad fan var det där när han klurade ut hur "apmaskinen" funkade, det var ju inte trovärdigt.

Elle Rosafluff said...

Min nya favoritserie är "Dexter"
fast nu har jag sett alla avsnitt. attans!

jacobsteel said...

Lost börjar bli helt fnoskig. Desmond-bitarna var kul fram tills att han också var tvungen att slänga allt överbord för att "visa sitt värde"... gud!!!! Har dom _något_ annat karaktärsgrepp???

Och precis, Sawyers illa dolda stolthet över apmaskinen (isbjörnsmaskinen?) är direkt pinsam. Han återkommer till den gång på gång... hela skiten håller på att bli som Brasses tårta, allt ska med och det smakar inge bra.

Dexter var bra alltså? Hmmm....

Elle Rosafluff said...

Who the fuck is Desmond?

Ingen kan få mig att tro att Sawyer skulle vara lika smart som en apa (isbjörn?)


Jag har Dexterabstinens, även om den
självklart också har sina brister.

jacobsteel said...

Desmond var snubben som blev knäpp av att sitta i källaren och dricka smoothies och lyssna på Mama Cass.

jacobsteel said...

Trodde alla tjejer gillade isbjörnar, f'låt Sawyer.

Elle Rosafluff said...

Jaha, han heter Desmond
honom hade jag glömt bort.


Jag är inte alla.

Tyskfan said...

Ja! Heroes! Ja! Jättebra! Många dumheter! Men bra! Serier! I TV-serier! Ja!

Synd bara att jag strecksåg alla 18 avsnitt i helgen. Och nu är det uppehåll? Varför sa ingen det innan jag hade Heroes-maraton...

Spica said...

Det är väl så med TV-serier att de måste ta slut.. Som 24 - hur bra som helst, jag satt klistrad varje onsdag. Nu orkar jag inte följa Jack Bauer längre. Samma sak med Lost och (jag trodde aldrig att dessa ord skulle lämna mina tankar) nu så även Prison Break.
Hoppas att de inser detta och låter Hereos sluta med flaggan i topp.

jacobsteel said...

tycker jack b blev sömnig. kul att han fick fart på karriären igen, men ändå...

mest impad är jag över att Lost fått upp farten igen. inte illa alls. och senaste Heroes-avsnittet (i framtiden) var ju faktiskt ovanligt fett.