Thursday, October 15, 2009

Gävle!

Skojade i Gävle igår, på Gasta. Ett nyskrivet skämt gick jättebra, hela akten gick jättebra (en tia som blev lite under nio, men jag trodde jag kört så länge beroende på alla skratt... ).

Publiken var fantastisk, fick skratt på grejer jag inte trodde nån skulle skratta åt. Jubel! Alla andra komiker var helt vassa (fast jag vart mest golvad av Maggan Hammar som var oefterhärmlig på ett sätt man riktigt längtar efter när man blivit lite beroende av att se nya grejer...)

Sen fick vi svingod strömming också. Och strålande sol och höstens första frost och träden bytte till rött och gult och man bodde på charmiga järnvägshotellet och jag fick gjort nästan 2 minuter experiment med 1280x720 version på Marskatterna på tåget.

_och_ jag såg en helt snygg räv, trettio meter från spåren, på vägen upp. Och fick se gamla sjömanskyrkan där jag mixade Psychotic Youth för typ 22 år sen...

Om nu inte det är en helt grym mini-semester så vet jag inte.

1 comment:

jacobsteel said...

... lite ful teckning för det kom bilar utanför Sjömanskyrkan och det var kallt på morgonen.