Sunday, March 30, 2008

Veckans... (mer ståupp och man får inte dricka öl...)

När jag var något yngre brukade vi sjunga:
"man får inte dricka öl på linje fem, man får inte dricka öl på linje fem. för då kommer konduktören och han nyper dig i röven, man får inte dricka öl på linje fem"

(melodi: She'll Be Coming 'Round the Mountain)

Snubben på bilden satt på sexans spårvagn, så allt var frid och fröjd i götet i lördags.

Om något mindre än en vecka, söndag 6/4 20:00, kör jag ståupp på Big Ben på Folkungagatan 97, Stockholm. Mer info på komikaze. Innan dess ska jag på träningsläger för Oredsson, och innan dess ska jag öva. Jag har inte planerat att sjunga den där visan.

Allt ni nånsin velat veta om: , ,

3 comments:

Helena Bergendahl said...

Haha den har jag aldrig sjungit!
Men så flyttade jag från linje fem någongång i fjortonårsåldern, och sen drack jag nog inte öl förrän jag var 18 sådär. Nåja, jag har tagit igen det kan man säga....
Jag trodde inte du gillade folk som dricker öl mitt på blanka eftermiddagen?

jacobsteel said...

Hmm.. jag är som med det mesta här i livet djupt kluven och ambivalent.

Jag har nog inte druckit så mycket på någon linje, däremot har jag ätit glass vilket förmodligen är en något större synd.

Så vatusan, lite öl kan man väl få dricka utan att bli nypt. Ordet "demokrati" får ju inte dräneras på _all_ mening.

Anonymous said...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the MP3 e MP4, I hope you enjoy. The address is http://mp3-mp4-brasil.blogspot.com. A hug.